http://www.polskieradio.pl/10/512/Artyk ... -moglo-byc
„Polonez – duzy, bezpieczny samochod!†– w ten sposob na początku lat 90. ubieglego stulecia reklamowano flagowy (przynajmniej pod wzgledem gabarytow) wytwor polskiego przemyslu motoryzacyjnego. Byl rzeczywiście dośc duzy – w przestronnym, choc nie najestetyczniej wykonczonym wnetrzu swobodnie mieścilo sie piec osob, a z wysokopreznym silnikiem 1.9 Peugeota lub z benzynowym silnikiem 1.4i Rovera Polonez byl autem – odpowiednio: oszczednym lub dynamicznym.
Malo kto pamieta, ze inzynierowie z warszawskiej FSO opracowali w owym czasie szereg bazujących na konstrukcji Poloneza prototypow, miedzy innymi samochodu z napedem na cztery kola. Jeden z egzemplarzy takiego wlaśnie – nigdy nie wprowadzonego do seryjnej produkcji – auta mozna zobaczyc w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
W przypadku prototypu z napedem 4x4 celem inzynierow nie bylo stworzenie auta do jazdy w trudnym terenie. – Chodzilo o przygotowanie fabryki do produkcji samochodow z napedem na przednią oś (polonez mial naped tylny – red.), z nowoczesnym zawieszeniem opartym na kolumnach McPhersona. W tym prototypie zastosowano wlaśnie takie rozwiązania – tlumaczy Piotr Mady, kierownik Muzeum.
Wiecej o prototypie terenowego Poloneza w reportazu Olgi Mickiewicz. Film znajdziesz w ramce po prawej stronie.
Terenowy Polonez - tak moglo byc
zeby nie bylo ze to sciema
zrobili 6 prototypow na allegro jakis czas temu byl jeden:
http://archiwumallegro.pl/polonez_analo ... 02076.html
polonez analog 4wd brzmi dumnie

http://archiwumallegro.pl/polonez_analo ... 02076.html
polonez analog 4wd brzmi dumnie
