Desert Europe (fallout 2 online w Europie)

o gierkach komputerowych w klimatach post-apo i innych kultowych dla BoB
Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Desert Europe (fallout 2 online w Europie)

Post autor: Xenom » 27 gru wt 2011, 5:13 pm

Siema wszystkim, jestem przedstawicielem projektu MMO Desert Europe.
Projekt wystartowal 8 miesiecy temu i jego celem bylo stworzenie serwera MMO z alternatywnymi wydarzeniami do Fallouta 2 z przeniesieniem do Europy. Aktualnie wykanczana jest grywalna OBT pod kątem PvP, a nastepne kroki bedą zmierzaly do rozwiniecia systemu PvE i stworzenia dobrego Roleplay,a. Projekt jest calkowicie niekomercyjny i takim pozostanie.

Jako, ze mieszkam blisko 3city(kolo Tczewa) to chcialem uderzyc do ekipy post-apo z okolic z malą prośbą. Potrzebujemy ludzi, ktorzy pomogą nam rozwijac roleplay gry, wtloczyc ciekawe pomysly, a jak bedzie taka mozliwośc to wspomoc tworzenie intra do gry-zajebiscie nam sie podobają Wasze filmiki z Youtube.

Grupy, ktore nas wspomogą pod tym kątem, mogą liczyc tak samo i na naszą pomoc w postaci reklamy na stronce, czy tez np. specjalnego i przeznaczonego tylko dla nich miejsca w grze (baza, miasteczko, bunkier wlasnego designu), ekipe tez mozna uwzglednic w fabule.

Nasze strony to:
fode[kropka]eu
forum[kropka]fode[kropka]eu
youtube[kropka]com/user/deserteurope

Osoby zainteresowane mogą sie wpisywac w topicu ponizej, na wszelkie pytania takze odpowiem.

Niestety nie moge dac screenow ze wzgledu na blokade anyspamową na forum, ale wszystko znajdziecie na powyzszych adresach

Evin
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut śr 2010, 12:00 am
Facebook: tracking lost.

Post autor: Evin » 27 gru wt 2011, 5:41 pm

Wygląda obiecująco! :)
the horizon of many people is a circle with a radius of zero - and that they call their point of view

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 27 gru wt 2011, 6:53 pm

Tak, ale wydalem w cholere kasy na piwo, bez tego sie nie dalo programowac mając ruską dokumentacje :-D

Awatar użytkownika
Chewie
Posty: 3853
Rejestracja: 03 wrz sob 2005, 12:00 am
Facebook: voult 69
Kontakt:

Post autor: Chewie » 28 gru śr 2011, 12:24 pm

Ja obczaje temat po nowym roku. Ale wyglada to mocno interesujaco. Napisz co dokladniej bys od nas potrzebowal.

Awatar użytkownika
Puma
Posty: 1253
Rejestracja: 02 lip czw 2009, 12:00 am
Kontakt:

Post autor: Puma » 28 gru śr 2011, 2:16 pm

Rzucilam okiem i wygląda calkiem spoko oko :) A no wlaśnie co konkretnie byście chcieli :) ?
Zyczymy panstwu milej nocy- NWR.

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 28 gru śr 2011, 3:54 pm

Konkretnie, to mamy dwie zasadnicze prośby:
1)Zebyście weszli do miast i calego świata gry. Pomogli nam opracowac fabule dla caloksztaltu gry i nawrzucali pomyslow na questy.
2)Udostepnili jakieś filmiki z imprez, z ktorych byśmy mogli zrobic jakieś wstepne intro - w tym celu zapewne bylaby potrzebna zgoda osob, ktore na nich wystepują i zatwierdzenie przez nich ostatecznej wersji.

Inna sprawa, ze myślalem nad zrobieniem dodatkowo zamknietego serwera, gdzie mozna byloby organizowac virtual LARP'y, ta kwestia jest zalezna glownie od ilości osob zainteresowanych takiego typu formą rozgrywki.
Jak cześc z Was miala mozliwośc sie przekonac, to niestety na global serwerach zjawisko trolli, ktorzy nie robią nic poza niszczeniem klimatu gry jest dosyc powszechne.
Taki zamkniety serwer moglby organizowac imprezy raz na 2-3 miesiące z calą fabulą, początkiem i koncem(jedna rozgrywka trwalaby okolo tygodnia powiedzmy).
Rozmawialem pod tym kątem z Nightmasterem, ktorego cześc z Was zna i po nowym roku temat zostanie wznowiony.

Za kilka dni udostepnie klienta testowego na forum.

Awatar użytkownika
Chewie
Posty: 3853
Rejestracja: 03 wrz sob 2005, 12:00 am
Facebook: voult 69
Kontakt:

Post autor: Chewie » 28 gru śr 2011, 11:20 pm

Heh mysle ze fajnym pomyslem bylo by zrobienie [jesli macie lokacje 3 city] tam bazy bractwa:) z NPCami co daja qesty:) mysle ze na poczatek mozna by to przetestowac:) tzn my bysmy wymyslili cala kwestie qestow zwiazana z naszym bractwem i w naszym klimacie i jakby sie wam spodobalo to wtedy moglibysmy pogadac nad czyms dalej.

Co do filmiku to mysle ze niczego nie skleimy z tego co mamy. Ale mysle ze mozmey nakrecic cos specjalnie pod ten projekt ale to wtedy musielibysmy sie spotkac i obgadac co byscie chcieli tam miec. Napisz mi na priva jesli masz jakis pomysl na intro, tzn co chcialbys tam widziec.

Awatar użytkownika
Puma
Posty: 1253
Rejestracja: 02 lip czw 2009, 12:00 am
Kontakt:

Post autor: Puma » 29 gru czw 2011, 5:12 am

O, to ja czekam na tego klienta testowego :-)
Zyczymy panstwu milej nocy- NWR.

Connor
Posty: 163
Rejestracja: 28 wrz ndz 2008, 12:00 am
Facebook: Wolne Prusy Wschodnie
Kontakt:

Post autor: Connor » 29 gru czw 2011, 11:18 am

To ja sobie tez pozwole wtrącic jednego Gryncara do tematu. Kiedyś od kogoś, pewnie po dobrze pitej i strzelanej imprezie, dostalem takie coś -> http://eastreconsquad.cba.pl/www/SITE_P ... eland.html
Jeśli byla to tajemnica to mam przejebane.
Trudno.
Początek fajny tylko jakoś umarlo. Taka tradycja w naszym światku.
Wracając do tematu.
Zasadniczo kazda wieksza lub mniejsza grupa moze coś od siebie dodac. Kazdy zapewne ma mase pomyslow co mozna tam wstawic.
Dodanie nowych lokacji to tez nie problem. Problemem są checi ludzi lub ich brak.
Zadan mozecie dostac piardylion a pytanie jest takie: czy dacie rade to wszystko wstawic ?
Pytam bo wiem ze bylo juz kilka zrywow w narodzie ale bardzo szybko sie konczyly.

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 29 gru czw 2011, 11:07 pm

Mapy mamy wszystkie gotowe, ponad 30 nowych lokacji i to calkiem sporych.
Npc'e są wrzucane i skryptowany jest dla nich ruch. Dodatkowo, aczkolwiek nie jest to konieczne, dla kazdego z miast bedzie budowany system kanalow rownolegly do ulic - to akurat pikuś. Pozostaje tylko rozbudowa roleplaya w calym świecie gry, ewentualnie jakieś skromne poprawki, fixy itp.

Kolega powyzej ma racje jeśli chodzi o checi, bo po 8 miesiecznej pracy przed finishem wiekszośc developerow sie wykruszyla, nikomu sie praktycznie nie chce pracowac i pozostalo kilka ambitnych osob, ktore poświecają o wiele za duzo dla tego projektu.

Do 30 stycznia osoby, ktore nie bedą aktywne zdecydowanie wylecą ze swoich stanowisk jezeli ich wklad w projekt byl praktycznie zerowy, bąd? nieznaczący. Jeszcze nie są tego świadome, chyba ze czytają ten post.
Z tworzeniem nowych map naziemnych moze byc duzy problem, wynika on tez z faktu istnienia przeogromnego świata, gdzie na początku mala ilośc graczy moze miec problem sie odnale?c.
Do tego mamy zupelnie odmienne systemy gameplay do innych serwerow fallouta, co bedzie stanowilo nowe wezwanie dla starych wyjadaczy.

Takie miejsca, jak specjalne bazy dla bractw, ktore chocby w malym stopniu nam pomogą bedą tworzone, a wraz z rozwojem gry i reorganizacją ekipy developerskiej dzieki nowym ludziom świat moze byc w kazdej chwili rozbudowany o nowe lokacje, pomysly na ciekawe skrypty dla gry itd.

Projekt aktualnie przechodzi przez bardzo ciezki okres, open beta testy zostaną przesuniete o pol roku, natomiast CBT dla osob ktore chcą nam pomagac juz w styczniu.
Przesuniecie terminu zapewne pozwoli osobom pracującym w projekcie na wiekszy relaks i mniejszy stres spowodowany terminami. Jednocześnie OBT planowana na czerwiec bedzie pod kazdym kątem duzo bardziej dopracowana i bliska wersji ostatecznej.

ps Connor. dodanie nowych lokacji to zajebisty problem, niestety 90% ludzi w starciu z mapperem sie wykrusza. Polowa z tego po wykonaniu pierwszej mapy tez - zwlaszcza jak dostaje informacje, ze mapa jest technicznie ?le wykonana i trzeba ją robic na nowo w calości (czesta niepodzianka dla nowych mapperow). Naprawde musialbyś sam zobaczyc, bo praca mappera dla fonline jest strasznie, strasznie ciezka i nawet momentami gorsza niz praca programisty/skryptera, a mapa na szybko to zazwyczaj fuszerka z gownianym designem, totalnym nonsensem dobranych elementow i masą bledow.

ps Chewie, ogarne pare spraw i po nowym roku zgadamy sie na jakieś piwko, zobaczymy co sie da wykombinowac.

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 02 sty pn 2012, 3:30 pm

Dobra ekipa sie zbiera na nowo, bedziemy mieli pomoc Rosjan teraz.
Wystartowaly CBT



http://fode.eu/download/FODEClient.zip
tu mozna pobrac clienta w jednym pliku

http://fode.eu/download/Updater.zip
a tu przez updater'a

do dzialania gry wymagane sa pliki master.dat, critter.dat z Fallouta 2

Serwer. majn.fode.eu
Port. 2250 ewentualnie czasami 20200

Klienta mozna emulowac pod winem, jednak z czasem podobno ma wyjśc wersja dla linuxa docelowo.

Awatar użytkownika
jabot
Posty: 1458
Rejestracja: 06 lip czw 2006, 12:00 am
Facebook: Gdańsk/Falloutowice Pomorskie
Kontakt:

Post autor: jabot » 02 sty pn 2012, 5:36 pm

jest jakieś (jakiekolwiek) wsparcie na linux/unix dla tego klienta? ktoś uruchamial?
Sturm und Drang

Awatar użytkownika
Kharim
Posty: 705
Rejestracja: 21 maja pt 2010, 12:00 am
Facebook: New Warsaw Republic

Post autor: Kharim » 05 sty czw 2012, 3:30 pm

Xenom pytanie. Jak wiele macie wspolnego z FO2238?
Życzymy państwu miłej nocy- NWR.

Awatar użytkownika
Chewie
Posty: 3853
Rejestracja: 03 wrz sob 2005, 12:00 am
Facebook: voult 69
Kontakt:

Post autor: Chewie » 05 sty czw 2012, 4:00 pm

Troche sobie polatalem po europie:) Nawet w jednej akcji udalomi sie zodbyc PA:)

Generalnie pierwsze wrazenia dosc pozytynwe, spory swiat sporo lokacji. Ale mam wrazenie ze mapy lokacji sa za duze, mozna by je podzielic na mniejsze a byly by bardziej czytelne, tak mi sie wydaje.

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 06 sty pt 2012, 12:21 pm

Odnośnie 2238, nasz projekt jest zupelnie niezalezny. Staramy sie miec dobre relacje z nimi, aczkolwiek w ramach naszej propozycji wspolpracy nie doczekaliśmy sie odpowiedzi. Propozycja polegala na wspolnej promocji i wspolpracy w ramach nie robienia sobie konkurencji...

Mam dobrą wiadomośc, mimo ze nadal ekipa liczy malo osob, to dzieki wsparciu jednego z Francuzow w przeciągu 4 nocy udalo nam sie dokonac sporych postepow, razem z nim napisaliśmy okolo 4000 linijek nowego kodu i przeszliśmy najciezszy etap. Teraz pozostają tylko usprawnienia tego, co jest i rozbudowa roleplaya.

Co do filmikow to byśmy chcieli zamieścic intro w takim stylu jak mają Szperacze:
http://www.youtube.com/watch?v=Xx6MJig1uvQ

Wydaje mi sie, ze osoby zaangazowane w tworzenie czegoś takiego, powinny byc w grze umieszczone fabularnie, jako jakieś istotne postacie.

Dziś wieczorem Chewie napisze Ci priva i dam namiary na nasz komunikator. Mam nadzieje, ze uda nam sie tam spokojnie pogadac, bo mamy Rosjan, Francuzow i czasami Wegrow, co daje sporo chaosu :P

Awatar użytkownika
Kharim
Posty: 705
Rejestracja: 21 maja pt 2010, 12:00 am
Facebook: New Warsaw Republic

Post autor: Kharim » 06 sty pt 2012, 1:43 pm

Ok, troche poprawie moje pytanie:
1) skąd macie silnik dla swojego projektu? robicie go sami, czy jak?
2) czy bedzie 3d a'la VanBuren (i 2238)?
3) PvP, w jakie formy, mozliwości?
4) Player Killing, czy mozna? (jak bardzo brutalny jest wasz wasteland)
Życzymy państwu miłej nocy- NWR.

Xenom
Posty: 7
Rejestracja: 27 gru wt 2011, 12:00 am

Post autor: Xenom » 06 sty pt 2012, 2:16 pm

1) Skąd macie silnik dla swojego projektu? robicie go sami, czy jak?
silnik jest udostepniony w wersji "the live after" przez jego tworce Cvet'a i moze byc wykorzystywany do celow niekomercyjnych.
Mieliśmy w cholere zabawy z silnikiem, zeby wyrzucic z niego wszystkie implementacje TLA i zaimplementowac nasze, do tego ruska dokumentacja, takze niezbyt przyjemne narzedzie pracy.

2)Czy bedzie 3d a'la VanBuren (i 2238)?
Byc moze pewne elementy, jadnak bardziej chcemy utrzymac styl grafik z Fallouta 2, 3d sie z tym gryzie, a nam bardziej zalezy na grywalnych rozwiązaniach niz tworzeniu gry 3d bez duszy

3) PvP, w jakie formy, mozliwości?
Dwie glowne frakcje gry, fabularnie toczące wojne w Europie.
Tu dominuje system walk o flagi dla duzych bitew pvp

Dla malych gangow mamy system okupacji, czyli przerobione TC.
Polega na okupywaniu jakiejś wiochy przez 12 min i co 4 minuty respi sie stuff. Po zakonczeniu okupacji nie ma czegoś takiego jak na 2238, ze miasto jest pod czyjąś kontrolą.

Turn base 101 nights city jest innowacją do testow. Wyznaczone zostalo wymarle miasto, gdzie co jakiś respi sie rare stuff. Rozwiązanie przeznaczone tylko dla maniakow walk w turach.

4) Player Killing, czy mozna? (jak bardzo brutalny jest wasz wasteland)
Jak najbardziej tak, jednak wykleci stają sie pustynnymi szczurami i kanibalami. Mogą wyrzynac flaki z trupow i posilic sie nimi, gwalcic kobiety i niszczyc innym graczom zycie. Ostatecznie Loonerzy mogą wstąpic do grupy Bounty Hunterow i polowac na takich za kase i slawe. W celu uzyskania wolności taki pustynny szczur bedzie musial np kopac skalki, rowy itp zeby odzyskac wolnośc.

Evin
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut śr 2010, 12:00 am
Facebook: tracking lost.

Post autor: Evin » 06 sty pt 2012, 7:58 pm

Co do filmikow to byśmy chcieli zamieścic intro w takim stylu jak mają Szperacze:
http://www.youtube.com/watch?v=Xx6MJig1uvQ
Nie?le nas pojechal, panowie...
Trzeba sie wziąc do roboty i rozkminic nową jakośc trailera.

Ev
the horizon of many people is a circle with a radius of zero - and that they call their point of view

Awatar użytkownika
Zocik
Posty: 3592
Rejestracja: 31 lip pn 2006, 12:00 am
Kontakt:

Post autor: Zocik » 07 sty sob 2012, 10:32 am

mam problem natury technicznej - kursor mi znika, grzebie w opcjach i nic
fullcreen i window, always on top zaznaczone/odznaczone, rozne rozdzielczosci
w F1 i F2 smiga normalnie

Awatar użytkownika
Chewie
Posty: 3853
Rejestracja: 03 wrz sob 2005, 12:00 am
Facebook: voult 69
Kontakt:

Post autor: Chewie » 07 sty sob 2012, 11:36 am

Mi smiga bez problemow ale na xpeku na 7 jeszcze nie sprawdzalem.

Xenom spoko, chetnie pogadam, a filmik, mysle ze jestesmy w stanie zrobic cos znacznie lepszego ale bede musial pogadac z kumplem spoza ekipy.

Awatar użytkownika
Revrael
Posty: 356
Rejestracja: 13 wrz śr 2006, 12:00 am
Facebook: Białystok

Re: Desert Europe (fallout 2 online w Europie)

Post autor: Revrael » 13 lut pn 2012, 10:32 pm

Connor - projekt Wastelandowej mapy jest generalnie moim dziełem i uważam je za kompletne. On nie został "przerwany" tylko "zakończony". Niemniej jeśli będzie ciśnienie na wstawienie kilku dodatkowych lokacji to nie widzę żadnego problemu. A co - miałbyś ochotę dorzucić swoje 3 grosze? To wal do mnie na priva.

Awatar użytkownika
Zocik
Posty: 3592
Rejestracja: 31 lip pn 2006, 12:00 am
Kontakt:

Re: Desert Europe (fallout 2 online w Europie)

Post autor: Zocik » 09 kwie pn 2012, 12:29 pm

przysiadlem do tego ostatnio i wciaz mam ten sam problem z kursorem
ogolnie jak wrazenia z gry ktos cos ogarnia?

Awatar użytkownika
Mucha
Posty: 172
Rejestracja: 26 mar pn 2012, 12:15 pm
Facebook: Szczecin/Choszczno

Re: Desert Europe (fallout 2 online w Europie)

Post autor: Mucha » 11 kwie śr 2012, 5:11 pm

Updater nie chce u mnie w ogóle odpalić. Może mi ktoś udostępnić działającą wersję klienta?
-------------------------------------------------------
"Let a man take a crap" - Eric Cartman

ODPOWIEDZ