Strona 2 z 3

: 11 lip pt 2008, 11:37 am
autor: Nico
Obrazek

: 24 lip czw 2008, 10:47 am
autor: jabot
Pierwsze warki w gdanskiej Brovarni!
:: 15-07-2008, 18:24 - autor: ART

Od dzisiaj w Gdansku, po wielu latach przerwy od czasu zamkniecia Heveliusa, ponownie komercyjnie warzy sie piwo! Nad Starą Motlawą, przy ulicy Szafarnia 9, w nowo powstalym minibrowarze restauracyjnym Brovarnia, ugotowano dzisiaj dwie pierwsze warki!

Browar ma, jak latwo zauwazyc, fonetycznie zblizoną nazwe do nazw kilku innych minibrowarow restauracyjnych w Polsce, ale niechaj nas to nie zmyli – z zadnym z nich nie jest spowinowacony. Rozkreceniem minibrowaru zajmuje sie powolana do tego celu firma Stary Browar Sp. z o.o., ktorej glowni udzialowcy nie byli dotychczas kojarzeni z branzą (i jak zapewniono nas nie powinniśmy ich kojarzyc takze z krolestwem p. Kulczykow z racji doboru nazwy spolki :D). Brovarnia posiada aparature warzelniczą dostarczoną przez niemiecką firme Kaspar-Schulz, ktorej pierwsza instalacja w Polsce dziala w Kaliszu. W Gdansku byla gotowa do pierwszych warek juz w kwietniu br., ale sprawy formalne nie pozwolily na zbyt szybki start. Az do lipcowych dni osprzet stal niewykorzystany, a dzieki trwającym wokolo pracom budowlanym, nieublaganie obrastal kurzem. Po dopieciu spraw formalnych w zeszlym tygodniu przez kilka dni trwaly tutaj z tego powodu prace porządkowe, ktore zaowocowaly dzisiejszymi warkami.

Glownym piwowarem w Browarni jest Michal Grossmann, bedącym nota bene od wielu lat naszym Forumowiczem. Maksymalna wielkośc jednej warki jaką moze ugotowac to nieco ponad 10hl, wiec bedzie mial zapewnioną duzą dawke ciezkiej pracy. Dzisiejszego dnia debiutancką warką byl Hell (11,6°BLG) a po nim przyszedl czas na Pszenice (11,8°BLG). W przyszlości planuje sie uwarzyc takze piwo Ciemne, a na zimowe wieczory mocniejsze piwo Sezonowe. Na razie dwa podstawowe piwa zapelnią najpierw kadzie fermentacyjne, potem trafią do zbiornikow lezakowych dojrzewając i oczekując na oficjalne otwarcie.

Lokal jest jeszcze niedostepny dla klientow, ale ma juz od strony biurokratycznej pokonane wszelkie szykany, przynajmniej te związane z funkcjonowaniem browaru. Wedlug wlaścicieli, otwarcie najchetniej urządzono by jeszcze w tym miesiącu. Piwowar natomiast, dla dobra swych piw ktore dopiero co uwarzyl, wolalby zapewne dac swym dzieciom kilka dodatkowych dni na dolezakowanie. Wszak to te wlaśnie piwa mają trafic na podniebienia pierwszych gości i zbudowac pierwsze, jakze wazne przeciez i w tej branzy, wrazenie.

Trzymamy kciuki!
za browar.biz

: 24 lip czw 2008, 10:56 pm
autor: DeVilio
oj trzebabedzie tam sie przejsc jak juz otworzą, ino chyzo, by nam wszystkiego nie wypili! :D

: 13 paź pn 2008, 10:12 am
autor: Rhotax First_VaultDweller

: 13 paź pn 2008, 11:53 am
autor: nes
Trefl z Wazką najwidoczniej znają tą metode i praktykują od ponad roku... sie nie pochwalili skubance tą teorią;]

: 20 paź pn 2008, 1:15 pm
autor: Marvin
http://www.beerpong.pl/ pierwsze zawody ;p pozdro

: 26 gru pt 2008, 1:21 pm
autor: trefl
ludzkosc ma realna szanse na podboj galaktyki.
mozna wazyc piwo na stacjach kosmicznych.
http://facet.interia.pl/news/prawdziwe- ... 33315,2528

: 27 gru sob 2008, 1:19 pm
autor: Zocik
Kosmonauta, doktor Borys Monukow, ktory spedzil w kosmosie 11 dni, mowi, ze jeczmien jest kolejnym produktem uprawianym na Miedzynarodowej Stacji Kosmicznej po pszenicy, salacie i groszku. Niedlugo do tej listy mogą dolączyc ziemniaki. - Myśle, ze sprobujemy uprawiac ziemniaki - ale w celach spozywczych, nie w celach produkcji wodki! - mowi doktor Borys Monukow, Rosyjska Akademia Nauk.
Cos sciemnia ten doktorek. :P

: 02 gru śr 2009, 11:42 am
autor: Jezus

: 02 gru śr 2009, 12:04 pm
autor: the devil in disguise
http://www.falloutbob.fora.pl/piwko,15/ ... html#38595

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scot ... 380412.stm

Jeśli ktoś ma ochote wydac 30 funtow na flaszke piwa to my z Lajmensem jedziemy do Szkocji latem :P

: 12 sty wt 2010, 10:30 am
autor: the devil in disguise
http://kobieta.wp.pl/kat,26325,title,Me ... omosc.html

wiadomo i bez 'autorytetow' z kobiecych portali :>

: 17 lut śr 2010, 7:45 pm
autor: Charon

: 01 kwie pt 2011, 8:22 am
autor: trefl
Pyszne piwko postawilo na nogi umierajacego konia.
Diamond Mojo, sześcioletni ogier nalezący do Steve'a Clibborna, byl bliski śmierci z powodu gro?nej kolki. Weterynarze nie widzieli ratunku dla zwierzecia, jednak zdesperowany wlaściciel nie pogodzil sie z losem.
Ku jego zdumieniu, po podaniu piwa zwierze pozbylo sie cześci nagromadzonych w jelitach gazow, a zolądek zacząl pracowac. Zachecony tym Clibborn zacząl w nastepnych dniach ostroznie aplikowac zwierzeciu kolejne butelki, az do calkowitego wyzdrowienia ulubionego wierzchowca.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... &_ticrsn=3

To nie jest zart. Wiadomosc jest z wczoraj :)

: 01 kwie pt 2011, 8:26 pm
autor: Zocik
najprawdziwsza prawda!

: 14 lip czw 2011, 7:20 pm
autor: tandi

: 12 sty czw 2012, 8:40 am
autor: Jagi
Inzynierowie LG pomyśleli o tych wszystkich nieszcześnikach, ktorzy przychodzą z zakupow z cieplym piwem, a potem tesknie zerkają na drzwi lodowki, ktora potrzebuje kilkudziesieciu minut, by schlodzic browar do znośnej temperatury.
Nowej lodowce wystarczą minuty, by doprowadzic piwo do takiej temperatury, w jakiej pic je wypada. Zaprezentowane na CES 2012 urządzenie kuchenne zawiera specjalną szuflade "Blast-Chiller", czyli "mrozącego podmuchu". W tej cześci lodowki krązy chlodne powietrze powstające w dmuchawie na wzor tych, ktore znajdziemy w klimatyzatorach LG. Tymczasem podstawa szuflady obraca sie, zapobiegając tworzeniu sie bryl lodu po jednej stronie puszki lub butelki. Te technologie zaczerpnieto z... pralek LG.
Czas schladzania piwa udalo sie zredukowac z 40 minut do pieciu. Dwie puszki piwa lub butelka wina dojdą do wlaściwej temperatury w osiem minut.
Szef LG Electronics North America, Wayne Park, powiedzial: "Sprawdzi sie doskonale w gorące, letnie popoludnie".
Czy tylko ja wpadlam na to, by w razie palącej potrzeby korzystac raczej z zamrazarki?


http://tech.wp.pl/kat,130038,title,CES- ... omosc.html

: 12 sty czw 2012, 5:10 pm
autor: Jezus
http://kwejk.pl/obrazek/824916/pijane,misie.html

chuj, robie!
ciekawe czy mozna zrobic misie o smaku browara

: 12 sty czw 2012, 8:46 pm
autor: Zocik
pewnie mozna ale troche slabo, bo pewnie wyjdzie o smaku browara z sokiem owocowym :/

: 13 sty pt 2012, 11:21 am
autor: slash
piwo to nie alkohol:)

: 13 sty pt 2012, 9:44 pm
autor: Zocik
piwo to styl zycia ;)

: 07 lut wt 2012, 8:44 am
autor: Chewie
Piwna fobia

http://facet.wp.pl/kat,70996,wid,142305 ... omosc.html

a najciekawsze:

Cenosillicaphobia (pisownia angielska) to szalenie osobliwa fobia, ktora objawia sie tym, ze cierpiący na nią nieszcześnicy panicznie obawiają sie chwili, w ktorej ich kufle oproznią sie, bowiem widok pustego naczynia przyprawia ich o zgroze... Coz, czyzbyśmy tym samym odkryli tajemnice tak wielkiej popularności tego napoju? Wbrew pozorom cenosillicaphobia to jak najbardziej prawdziwa i powazna przypadlośc. A tak na marginesie, ciekawe, w jaki sposob cierpiący na cenosillicaphobie są w stanie zapewnic ciąglośc swoim potrzebom? Jedno jest pewne: ci w Japonii nie mają z tym problemu...

: 08 lut śr 2012, 9:25 pm
autor: jabot
Chewie pisze: Cenosillicaphobia (pisownia angielska) to szalenie osobliwa fobia, ktora objawia sie tym, ze cierpiący na nią nieszcześnicy panicznie obawiają sie chwili, w ktorej ich kufle oproznią sie, bowiem widok pustego naczynia przyprawia ich o zgroze... ...
Polowa B.o.B. na rencie chorobowej... cenosillicaphobia...

: 09 lut czw 2012, 4:18 pm
autor: Zocik
dlatego trzeba pic az do urwania filmu
nawet jak zobaczysz dno kufla nie pamietasz tego traumatycznego przezycia

Re: Wieści Piwne

: 14 mar śr 2012, 12:44 am
autor: Panna Joanna
już się piwo nie rozleje:) Koniec pompowania za ulane krople cennego trunku :P

http://www.youtube.com/watch?v=0mv7OhXY ... r_embedded#!

Re: Wieści Piwne

: 14 mar śr 2012, 6:23 am
autor: trefl
nobla i honorowe czlonkowstwo temu panu!

Re: Wieści Piwne

: 29 mar czw 2012, 6:02 pm
autor: tandi
Piwne nowości na rok 2012
http://finanse.wp.pl/gid,14366123,galeria.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wieści Piwne

: 29 mar czw 2012, 9:26 pm
autor: Panna Joanna
Mirosław- szczerze polecam. Jak na polskie piwo mniam mniam:)

Re: Wieści Piwne

: 30 mar pt 2012, 1:17 pm
autor: chris
Rzecz gustu, mi akurat Miłosław nie podszedł :)
Ostatnio najczęściej "katuję" niepasteryzowaną Perłę :)

Re: Wieści Piwne

: 30 mar pt 2012, 5:21 pm
autor: tandi
Ja bym Weizenbock sprobowala.. tylko znalezc nie moge w sklepach:)

Re: Wieści Piwne

: 31 mar sob 2012, 4:31 pm
autor: jabot
PIWNA GORĄCZKA
Nic tak dobrze nie gasi pragnienia jak zimne piwo. Nie bez powodu piwowarzy mawiają, że słońce jest najlepszym sprzedawcą piwa.
Z doświadczeń Grupy Żywiec wynika, że wzrost lub spadek średniej temperatury miesięcznej o 1°C oznacza ok. 40 tys. hl więcej lub mniej sprzedanego piwa, co daje różnicę aż 2 proc. Najlepsza jest temperatura optymalna – ani za zimno, ani za gorąco. Dlatego najlepsze warunki dla branży piwnej to ok. 25°C i brak opadów. Słoneczna pogoda i wysokie temperatury powodują, że konsumenci chętniej wyjeżdżają poza miasto, spotykają się z przyjaciółmi przy grillu czy częściej podejmują decyzję o wyjeździe na urlop. Wszystkim tym sytuacjom nieodłącznie towarzyszy piwo.

Jeśli przyjmiemy, że sezon grillowy rozpoczyna się wielką majówką i kończy pod koniec września, to trwa pięć miesięcy, co odpowiada za 48 proc. obrotu rocznego kategorii. W szczycie sezonu piwo i kategorie grillowe wzajemnie uzupełniają się, tworząc komplementarną ofertę dla konsumenta. Badania konsumenckie pokazują, że w polskich domach obok niedzielnego obiadu pojawia się nowa tradycja – sobotni grill jako forma spędzania czasu ze znajomymi. Piwo znakomicie wpasowuje się w ten zwyczaj jako bardzo „towarzyski” trunek.

– O tym, że spotkania przy grillu są doskonałą okazją do napicia się dobrego, schłodzonego piwa, wiemy wszyscy. Dlatego jedna z tegorocznych reklam telewizyjnych piwa Łomża nawiązuje do tej typowej sytuacji piwnej – mówi Maciej Ładwiński, senior brand manager z Browarów Regionalnych „Łomża”.

Widać to najlepiej w koszykach klientów, w których obok piwa często spotykany jest brykiet. Grill to również bardzo męska specjalność, podobnie jak piwo. To właśnie najczęściej panów widzi się, gdy stojąc przy grillu z piwem w ręce, obracają smakołyki na drugą stronę.

Lepsze lekkie i smakowe

– Z naszych obserwacji wynika, że wiosną, a szczególnie latem klienci preferują piwa o mniejszej zawartości alkoholu oraz piwa smakowe – twierdzi Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej. Dodaje, że w portfelu marek rosną udziały takich piw, jak Redd’s, Gingers, Lech Free. – Niezależnie od tego, czy jest sezon, czy nie, najlepiej sprzedają się nasze największe marki, tj. Tyskie, Lech oraz Żubr, który powinien mieć najwięcej fanów plenerowych spotkań – mówi.

– Gdy jest gorąco, najlepiej sprzedają się piwa typu lager. Takim typowym lagerem jest Warka, która zawdzięcza swój aromat 100 proc. polskiego chmielu – mówi Izabela Głodek, szefowa marki Warka w Grupie Żywiec. Tłumaczy, że Warka jest piwem dla znawców, którzy cenią sobie tradycyjny smak z goryczką. M.in. z powodu tej chmielowej goryczki w czasie upałów sięgają oni po Warkę szczególnie często. – Od początku 2012 r. udziały Warki rosną w tempie dwucyfrowym. Wierzymy, że także w czasie najważniejszego wydarzenia sportowego w Polsce kibice sięgną po markę, która jest sponsorem polskiej reprezentacji – mówi Izabela Głodek.

W Carlsberg Polska nie ma wprawdzie szczególnych marek przeznaczonych na czas grillowania, ale Piotr Zając, brand manager piwa Kasztelan, uważa, że to właśnie po tę markę amatorzy grillowanego mięsa będą najczęściej sięgać. Jak twierdzi – właśnie Kasztelan obok Karmi i okocimskiego Portera są chętnie wykorzystywane przez konsumentów jako dodatek do marynat do mięs na grilla. Carlsberg wskazuje na swoje trzy marki, które generują wysokie obroty. Obok Kasztelana są to Carlsberg, oficjalne piwo mistrzostw Europy w piłce nożnej, oraz ekonomiczny Harnaś.

Uwagę piwnych koneserów coraz częściej przyciągają piwa mniejszych browarów. Zwolennicy piw niepasteryzowanych sięgają po Piwo Żywe z Browaru Amber – naturalne, niepasteryzowane, zawierające żywe komórki drożdży, które jako pierwsze piwo w Polsce zdobyło certyfikat organizacji Slow Food.

Ale tegorocznym przebojem tego browaru ma być Pszeniczniak robiony z użyciem żywych drożdży. Piwo wchodzi na rynek w kwietniu i Marek Skrętny, dyrektor ds. marketingu Browaru Amber, liczy na bardzo dobry debiut, co ma związek z długim majowym weekendem. – W tym roku możemy się spodziewać wyjątkowo dużego wzrostu sprzedaży w tym okresie, ponieważ wiele osób planuje wydłużenie majówki do tygodniowego urlopu – mówi Marek Skrętny.

Browary Regionalne „Łomża” od niedawna mocno promują swoje piwa w mediach. – Na spotkania na świeżym powietrzu szczególnie polecam lekkie w smaku i znakomicie orzeźwiające piwa Łomża Export oraz Łomża Export Niepasteryzowane – mówi Maciej Ładwiński, senior brand manager z Browarów Regionalnych „Łomża”.

Najnowszym produktem jest Łomża Export Niefiltrowane, które trafiło do sprzedaży w ostatniej dekadzie marca. – Otrzyma bardzo silne wsparcie marketingowe. Pojawi się m.in. w telewizyjnym spocie reklamowym, stając się tym samym pierwszym piwem niefiltrowanym promowanym w telewizji ogólnopolskiej – podkreśla Maciej Ładwiński. Dodaje, że Łomża Export Niefiltrowane będzie też bohaterem silnej kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej w Warszawie i na rynku macierzystym Łomży (Polska północno wschodnia) oraz zasięgowej kampanii internetowej na głównych stronach największych portali.

Promocja goni promocję

Inni producenci też będą swoje marki promować. Piwa Amber Naturalny oraz Żywe otrzymają całoroczne wsparcie w postaci kampanii prasowej i internetowej. Przewidziano również materiały POS oraz reklamowe gadżety do rozdawania w sklepach. Premierze piwa Pszeniczniak będzie towarzyszyła kampania reklamowa w prasie lokalnej i ogólnopolskiej. – Będziemy nasze produkty prezentować podczas największych i najbardziej opiniotwórczych imprez z żywnością tradycyjną i regionalną w całej Polsce – zapowiada Marek Skrętny.

Carlsberg w tym roku nadal będzie wspierał intensywnie sprzedaż Harnasia – w ramach wiosenno letniej promocji rozda klientom 8 mln darmowych piw. Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska też już wchodzą „w stan letniej gotowości”, ale ich przedstawiciele na temat szykowanych promocji nie chcą się jeszcze wypowiadać.

Butelka czy puszka

Choć do łask wraca butelka zwrotna – jest ona ekologiczna i bardziej ekonomiczna – to na imprezy plenerowe bardziej nadają się opakowania jednorazowe, zwłaszcza puszki w większych opakowaniach, tzw. packach. – Decyzję, które opakowanie wybrać – puszkę czy butelkę – konsument podejmuje w zależności od okoliczności. Puszka jest wygodna, ale jeśli klient nie ma turystycznej lodówki, szybko się ogrzewa. Butelka natomiast długo trzyma temperaturę – mówi Izabela Głodek z Grupy Żywiec.

Nielsen podaje, że do piwa w puszkach należało 54,4 proc. rynku, podczas gdy do tego w butelkach – 44,1 proc. (ilościowo, 2011 r.).

Piwne prognozy

Miniony rok był nieznacznie lepszy niż 2010. Handel w 2011 r. sprzedał 26,2 mln hl piwa, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej (Nielsen). W ujęciu wartościowym – ponad 13,3 mld zł, więcej o 0,8?proc. Ten niewielki wzrost był powodowany dwoma czynnikami. Z jednej strony Polacy preferują tańsze piwa, z drugiej – zamożniejsza część społeczeństwa częściej sięga po marki zaliczane do segmentu premium. Jednak średnia cena sprzedanego litra piwa spadła.

Z danych Nielsena wynika, że w ub.r. traciły piwa mocne, zyskały zaś stanowiące największy segment piwa full light (5,0-6,2 proc.). Należało do nich ponad 76 proc. rynku (ilościowo i wartościowo). Dużym, bo ponad 10-proc. wzrostem sprzedaży mogą pochwalić się piwa smakowe, jednak to wciąż niewielka kategoria. W 2011 r. sprzedano ich ponad 1 mln hl za 732 mln zł.

Producenci zwracają też uwagę na rosnącą sprzedaż piwa niepasteryzowanego, piw pszenicznych i portera.
Piwo jest kategorią, dla której sprzedaży sklepy tradycyjne odgrywają najważniejszą rolę. Ich udział w ujęciu wartościowym sięga 70 proc. Konsumenci wciąż najchętniej kupują je w lokalnych sklepach. Tak zapewne będzie i w tym roku zarówno przed wypadem na grilla, jak i przed transmisją meczów podczas Euro 2012.

Zdaniem detalisty

Zimne piwo lubi ciepłą pogodę
Włodzimierz Karbownik, właściciel sklepu Eldorado w Warszawie
Piwo to jeden z najważniejszych asortymentów w moim sklepie. Jak tylko zaczynają się ciepłe dni, klienci przestają kupować wódkę i sięgają po piwo, najchętniej zimne. Mam w ofercie piwa droższe, w cenie 4,80- -5,50 zł. To oryginalne czeskie czy regionalne (Ciechan, Łomża), których nie mają w asortymencie hipermarkety. Kupują je wymagający, bardziej zasobni klienci przed wypadami za miasto do letnich domków. Mam też piwa tańsze, wśród nich najlepiej sprzedają się Królewskie, Lech i Tyskie. Klienci chętnie kupują je, planując grilla. Już w pierwsze słoneczne dni sprzedaż piwa skoczyła. W lutym w tygodniu sprzedawałem jedną skrzynkę Królewskiego, a tylko wczoraj [28 marca, temperatura 17°C – przyp. red.] już trzy skrzynki. W sezonie sprzedaż piwa rośnie w moim sklepie o co najmniej 200 proc.
za http://finanse.wp.pl/kat,129194,title,P ... omosc.html